Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2012 09:19 - ПРЕДАТЕЛСТВО – КЪМ РОДИНАТА, ИЛИ КЪМ СЕБЕ СИ?
Автор: djani Категория: Политика   
Прочетен: 6637 Коментари: 11 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ПРЕДАТЕЛСТВО – КЪМ РОДИНАТА, ИЛИ КЪМ СЕБЕ СИ?

 

Завчера гледах филм по канала NATGEO за климатичните промени в  страните на Африка, вследствие на парниковия ефект.  Произвеждайки под 1 % от парниковите емисии, тези страни са най-уязвими от настъпващите катастрофални последици, вследствие на безотговорността на индустриалните държави. До степен, след броени години, повсевместното засушаване да направи континента изцяло пустиня и  невъзможен един нормален живот. Да започнат конфликти и войни за най-елементарното благо – водата и храната. Вълни от емигранти заливат още от сега бившите им метрополии и развитите страни.

Ние българите, сме благословени да живеем в географски ширини с ясно изразени четири сезона и богато надарени с вода и природни ресурси. А също така и с разнообразен ландшафт – плодородни низини, гористи планини и топло, незамръзващи море. На база на тези ресурси, достатъчни за всички ни, страната ни би следвало да е земен Рай или Едем, на фона на ощетените от майката Природа страни. Но така ли е в действителност?

Противно на всякаква икономическа и географска логика, обедняваме все повече. Населението ни се топи и за около четвърт век сме намалели с една четвърт. С около една трета са се увеличили пустеещите и необратваеми  земеделски земи. Може би и нас ни е нагазил природен, или друг катаклизъм? И да и не! Все още природата е милостива към нас и с изключение на локални наводнения и слаби земетърси, не е показала унищожителния си нрав.

Значи причините са в самите нас...

Според християнската етика, предателството е особено тежък грях. В етичен план, предателството е осъдително повсеместно, като  под предателство се имат предвид освен държавната измяна и изоставянето на други в беда. В каквато сме всички ние. Предателството се осъжда от етична позиция и е позор за сторилите го. В наказателното право, предателството се преследва с цялата строгост на закона, тъй като държавната измяна може да доведе до опасност за националната сигурност, живота и здравето на мнозина. Като правило, предателят и грешникът по морални подбуди, би следвало да изпитва угризение на съвестта, което в повечето случаи води до депресия, която нерядко води до  психични патологически състояния. Осъдително, или не, сме принудени да го преживяваме  все по-често. Човек предава ближния, принципите и родината си, подведен от лъжливи изкушения.

Най-подла форма на предателство е загърбването на принципи и идеали. Кое кара човек да изостави това, което е градил цял живот и към което се е стремил? Пари, притежания, кариеристични цели, завист? Струва ли си да се отречеш от идеалите си и да предадеш себе си? Принципите на човек, определят начина му на живот и личността, която иска да бъде. А който се е изкушил и ги е предал, е човек без лице и морал. Но дори и тогава, ако притежава съвест, никога не спира да се обвинява и да съжалява.

Многобройни са примерите на предателство в историята на изстрадалата ни Родина. Изкушени от щедрите  възнаграждения на турските власти, много сънародници  предават борците за свобода, решили да бранят честа и достойнството на народа ни. Историците спорят, дали Левски е предаден от Поп Кръстю, или от Димитър Общи, но истината е че е от „свой”. Както и Ботев! Същото се получава и в партизанската борба, като цената на предателството е отрязаната бунтовническа глава.  Може би това поведение се възпроизвежда и генетично. Гледайки архивни филмови кадри и фотоси, виждаме, как едни и същи хора, един и същ народ, рони сълзи за цар Борис и вожда Димитров, как с цветя, хляб и сол посреща немци и руснаци, или американския президент. Кой е Освободител?  Кой е Поробител?

В момента сме принудени пак да го преживяваме. Политическите идеали, вечните и нерушими дружби, набивани десетилетия в съзнанието ни,  отидоха в небитието. Потомците на тези, които ни ги втълпяваха се опитват да ни зомбират сега с обратен знак за нови идеологеми и „стратегически” приятелства. В безогледната си наглост и алчност, от средно развита страна ни запокитиха в дъното на страните от „третия свят”. Лицемерно хленчейки за членство в Шенген, за да опазим Евросъюза от eмигрантска вълна, ние неумолимо и необратимо се изселваме там. Отвратени от грабежа и корупцията на предателската ни върхушка и липса на переспективи за новите поколения, още от детската градина учим децата си на чужди езици. Едва завършили училище, продаваме имотите си, изтегляме спестяванията си, или задлъжняваме тежко, за да им осигурим чужбинско образование и невъзвращенство в родината.   

За кого строим къщи и вили. За какво блъскаме десетилетия, за да порастим и изучим децата си? Внуците ни да растат, без да сме свидетели на най-милите и сладки моменти от живота им? На кого да помагаме и да се радваме? Спомням си, че наскоро водих разговор, смисълът на който бе, че освен «сламени вдовици», както наричат жените на моряците, командированите, или работещите в чужбина, страната ни вече изобилства със стотици хиляди «сламени» родители, дядовци, баби, приятели, цял един народ и че цялата ни държава е сламена и обезкървена от емиграцията на младите и можещите. Уместното, понякога еснафско желание да изучат отрочетата си непременно в чужбина, се връща като бумеранг и троши съдбите ни, обрича ни на безрадостна старост и вегетиране в ялови разговори пред «Скайпа», без живите контакти. Нежизнеспособната икономика  и цялата ни балканска действителност е виновна за това, но много често сами си правим това, което друг не би ни сторил. Предадени от властниците, предаваме и децата си и страната си. А пътя е постлан с «добри намерения»!

Предателството е непростим грях. Ужасно е чувството да се чувстваш предаден. Между предателя и предадения владее неприязън и ненавист. В сърцето на предателя има алчност и егоизъм. Няма мисъл за помощ, или благородно дело. Истинско ли е „щастието” на човек постигнал целите си, за сметка на другите? Предавайки приятели, страната си и себе си, губиш част от човешкото, което безвъзвратно умира. Нима целта оправдава средствата, когато оставяш зад себе си близките си с разбити мечти, а самият ти си изпълнен с тъга и безнадеждност? Предателството е непростима проява на човешка слабост. Единственото, което причинява е болка, разрушение и мъка за предадените.

А природата и геополитиката не търпят вакуум. На мястото на опустелите селца и градчета и в изкупените на безценица земи ще се заселят други. Ще има може би кибуци, деревни или комшийски чифлици и България ще се превърне в географско понятие. Като Мизия, Добруджа или Тракия. А има ли такива държави?

 

СВЕТОСЛАВ  АТАДЖАНОВ

Djani.blog.bg

 




Гласувай:
8


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Здравей, Джани ...
27.06.2012 09:52
Чета и си мисля ... отдавна сме участници в това предателство .
И си говорим за всичко това - с болка, гняв , обвинение,
разбираме, възмущаваме се ... И това рефлектира върху младите,
някак ни се иска малко да се освободим от вината и ако може
да я вменим на тях, да ги изкараме по- лоши отколкото са ...
А ние живеем в тяхното време и трябва повече да им вярваме
и да ги разбираме. Защото в противен случай , и малкото
останали стойностни наши деца , ще застанат на втори терминал -
ще са принудени да го направят ...
Да , предателството е нещо наистина страшно и почти непростимо,
от какъвто и аспект да го погледнеш ... понякога и мълчанието
е предателство...Предателството е непростима проява на човешка слабост. Единственото, което причинява е болка, разрушение и мъка за предадените...
За съжаление и ние носим този тежък грях на предателството ,
освен ужасното усещане и чувство да си предаден .
Всичко , което си написал е истина ... и от нея боли .
Вярвам на младите и много се надявам да са силни и борбени,
да отстояват принципите и правата си , да успеят тук , в Родината...
И дано някога ни простят .
цитирай
2. djani - Звездичке, много си точна...
27.06.2012 13:13
Всъщност посланието е до младите, за да приключим с безразличието. Ние по-възрастните, можем да подвикваме от страни и да даваме съвети. Но борбата за промяна на тежкото статуква лежи на техните плещи. Трябва да се борят за бъдещето си. Каузата на предателите е дребнаво-нищожна. Всяка тирания, дори и най-префинената има край. И слепите прогледнаха и ги разпознаха чрез делата им.
цитирай
3. mariniki - съгласна съм, Джани...
27.06.2012 19:45
предателството е непростим грях...
а безразличието го подхранва и оневинява...
и всички сме като попарени, тъгуваме за децата,
които ни напускат... а нищо не правим да ги задържим...
наистина... дано някога ни простят... тъжно ми стана, Джани...
много тъжно...
цитирай
4. анонимен - А, вие МариНикоя:) и Стела не пра...
28.06.2012 00:35
А,вие МариНикоя:) и Стела не правите ли всяка една от вас заедно с други такива всеки ден едни други предателства?Обединили сте се по групички на бездарие и си гласувате ли,гласувате....,,сърдечно',,,прекрасно",,,как добре си го казал"и т.н
Интересно е ,че само ПОСРЕДСТВЕННИТЕ се обединяват,МОЖЕЩИТЕ някак не го умеят.
Започнете от себе си и току-виж,все нещо се променило.
цитирай
5. анонимен - да отидеш да живееш на друго място не ...
28.06.2012 08:16
да отидеш да живееш на друго място не е предателство, а избор, много лесно боравите с квалификациите, то не беше грях, предателства и разни такива
цитирай
6. djani - Към анонимния.
28.06.2012 08:51
Напълно сте прав. Предателството също е избир. Ако всеки емигрира, нишата ще се заеме моментално, а ние ще се превърнем в рум-сервиза на света. Интересно, дали управляващите ще се освестят?
цитирай
7. mariniki - към... 4. анонимен ...
28.06.2012 10:19
поне застани зад името си... когато сееш злъч и омраза...
и може би не знаеш, че духовно извисените и можещите хора не изпитват
злоба и завист... и не преследват останалите където им падне с цинизъм и мерзост...
тъжно ми е за теб... и никога повече няма да се унижавам да ти отговарям...

Джани, извинявай... че на твоята страничка...
цитирай
8. tit - Моженето е дар от Бога!
28.06.2012 17:30
анонимен написа:
А,вие МариНикоя:) и Стела не правите ли всяка една от вас заедно с други такива всеки ден едни други предателства?Обединили сте се по групички на бездарие и си гласувате ли,гласувате....,,сърдечно',,,прекрасно",,,как добре си го казал"и т.н
Интересно е ,че само ПОСРЕДСТВЕННИТЕ се обединяват,МОЖЕЩИТЕ някак не го умеят.
Започнете от себе си и току-виж,все нещо се променило.

И е дадено, за да се слави Името Му чрез любов към ближния...

Сатанаил е бил Архангел, преди да поиска света за себе си!
И да падне...
цитирай
9. tit - Страхотен текст, Джани!:)
28.06.2012 17:32
цитирай
10. boristodorov56 - Предателството днес към някого и нещо звучи като постулат от времето на развинтения от сталинизъм соц!
30.06.2012 18:15
Във времето, когато личните права и свободи са над колективните и, когато света е едно голямо село - да се говори за предателство малко неправдоподобно.

"Многобройни са примерите на предателство в историята на изстрадалата ни Родина. ... В момента сме принудени пак да го преживяваме."

Не мога да приема тезите на постинга така, както са поставени с квинтесенцията на тези две изречения, защото се правят констатации за реални последици без да се анализират причините. Това е оневиняване на комун. онанистическия режим, чийто реални и явни последици са изброените в постинга с размерите на трагедия реалности.
И ако бъдем реално мислещи - напусналите България просто са се спасили от местната идиотия на всеобхватната нищета и безморалност, която бе насадена в хората по времето на соца.
Не може да бъде предател човек изправен невинен до стената и принуден да предприеме крайната постъпка да зарежи Родината си изправен пред реалността на всеобхватната мизерия и калиброващата простотия.

Всичките последици, които преживяваме в качеството ни народ като катастрофа са последици не от външни фактори, а като наследство на комун. онанизмата и неописуемата и несрещана алчност на номенклатурските бекапейски гаулайтери и преторианската им гвардия от червеното гестапо - държавна сигурност.

Лесно се показват и осъждат днешните слабости,
но за да ги приодолеем трябва да търсим причините за тях и възможности за отстраняването им.
Направиха ли го българите през този почти четвърт век на трансформация на отвратителните комунистически канибали или не?
Ако не са го направили - какво очакват да им се случва?
И по-важното - кой им е виновен?


цитирай
11. djani - Борисе,прав си!
01.07.2012 09:59
Аз също съм ял попарата на номенклатурата. Но истината е винаги относителна. Фактите, независимо от причините са налице. Но виновна не винаги е идеологията. Всичко е в нас - хората. И с най-красиви и хуманни, каквито са всички декларативни програми на управляващите, човешкият фактор е незаобиколим. Има девиз на Хитлер - "Германеца за германеца е другар". Именно по тази причина се съпротивляваха до край. За това и възкръснаха от пепелта. А можем ли да кажем това за българина?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: djani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3244994
Постинги: 926
Коментари: 3370
Гласове: 4679
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031