Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2019 20:36 - ВСУЕ ОТДАДОХТЕ ЖИВОТА СИ, ОСВОБОДИТЕЛИ И ПОБОРНИЦИ...
Автор: djani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10680 Коментари: 26 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
           ВСУЕ ОТДАДОХТЕ ЖИВОТА СИ, ОСВОБОДИТЕЛИ И ПОБОРНИЦИ...

 

image

 

Една и съща е картината при всяко чествене на националните ни празници и паметта на падналите герои за освобождението на Родината. Зад ограничителните от тълпата въжета и кордона на охраната са наредени представителите на Властта. Лъжливите последователи на националните ни герои, лешоядите, нетърпеливи да заемат първите редове, за да се покажат и да изиграят жалката си роля в сътворената от тях комедия. На които почтително се прави път – „Моля ваши превъзходителства, заемете си местата”. И гледам, как стоят фалшиво опечалени в официалните си костюми, безупречно белите си ризи, с подържания си маникюр, с показната си почтенност, от която да ти се заповръща. Сред тях са лъжците, които разправят, че са се съпротивлявали срещу тоталитарната власт, демагозите и занаятчиите на мръсната политика, лидерите на партии, пробили си път с лакти, не защото октоподът Власт не е искал да ги пропусне, а защото е искал да ги прегърне. И виж ти, как демонстрират опечаления си вид, как се уверяват изпод вежди, че камерите са готови да ги заснемат в готовността им да оближат паметниците на героите с целувката на Юда, и да ги замажат с отровните си лиги. Там са и обръсналите революционерските си бради, мнимите бивши бунтовници и десиденти срещу предишната Власт, с неистовия им хъс за бъдещи бюрократи и господари. Също и духовниците, синтез на всяка минала и бъдеща власт, на всяка тирания и диктатура.

А зад въжетата е народът, изоставен като краставо куче, на който героите ни напразно казваха – „Не се оставяйте да бъдете заблудени от генералски униформи, догми и доктрини. Не позволявайте да бъдете мамени от тези, които ви управляват, които искат да заменят един господар с друг, не бъдете стадо! За Бога, не се крийте зад чужда вина, борете се, мислете с главите си, помислете, че всеки един от вас е от значение, всеки е ценна, отговорна и самоизграждаща се личност! Брането своето „АЗ”, същността на всяка свобода! Защото свободата е дълг, преди да бъде право...”

А увереността ми отдавна е, че всичко това отново и отново ще трае не повече от ден, че всичко ще затихне след воят на сирените и празничните фоерверки и илюминации. Болката ще се уталожи, а гневът ще потъне и ще се успокои във водите на послушанието, в нежните и меки води на забравата над водовъртежа на потъналия кораб на държавата ни. Властта ще е спечелила за пореден път. Вечната  ВЛАСТ, която никога не умира. Тя пада, за да възкръсне отново от пепелта си, дори да мислим, че сме я победили с бунт и революция, или с клане, което наричаме революция. И ето я отново, непокътната, но различна само по цвят – ту червена, бяла, розова, оранжева, или зелена. А народът приема, или търпи и се приспособява.

За това ли на лицето ми е тази едва доловима, горчива и насмешлива гримаса? И съмнението, което ме измъчва, когато умът отрича оптимизма в заблудата, когато съм забелязал, че малко хора отговарят на представата за Човек, че народът не отговаря на предствата за Народ, че и социализма не отговаряше на представата за Социализъм. И това, че да гледаш трезво, означава да си песимист...

 

СВЕТОСЛАВ  АТАДЖАНОВ

Djani.blog.bg




Гласувай:
15


Вълнообразно


1. milady - здр джани, аз съм Реалист, а па..каквото стане.
02.03.2019 21:02

И това, че да гледаш трезво, означава да си песимист.../

и,отново сме..в Центъра на събитията, Карма, Съдба..
/поздрави,Френд!
цитирай
2. djani - И в Библията е казано, че...
02.03.2019 21:33
milady написа:

И това, че да гледаш трезво, означава да си песимист.../

и,отново сме..в Центъра на събитията, Карма, Съдба..
/поздрави,Френд!


Знанието носи болка...
цитирай
3. krumbelosvet - Ууууууу
02.03.2019 22:15
Долуууууу!
Ами кой е за горе?
цитирай
4. aip55 - Поздравления
02.03.2019 22:22
за публикацията Джани. Трезв поглед на съвремието ни достоен постинг за уважение. Ще го копирам във фейса.. Надявам се да не ми се разсърдиш, че не съм те питал!
цитирай
5. krumbelosvet - Куче което не знае да лае
03.03.2019 06:19
Куче което не знае да лае, вкарва вълка в кошарата.
Джани, джани, заслужаваш, джанъм, да станеш Джамал.
цитирай
6. apostapostoloff - И ние трябва да се вслушаме в
03.03.2019 06:37
твоите преценки, защото...

Защото си г- н Никой от циганската махала на Европа, който не спря да мрънка, хленчи и да се оплаква.
цитирай
7. djani - От много време...
03.03.2019 08:34
aip55 написа:
за публикацията Джани. Трезв поглед на съвремието ни достоен постинг за уважение. Ще го копирам във фейса.. Надявам се да не ми се разсърдиш, че не съм те питал!

Фалшивата еуфория и крамолите кой, защо и от какво ни е освободил ме преедизвикват да се провикна - Вашта мамка лицемерна!
цитирай
8. djani - Охо-о-о...
03.03.2019 08:36
apostapostoloff написа:
твоите преценки, защото...

Защото си г- н Никой от циганската махала на Европа, който не спря да мрънка, хленчи и да се оплаква.


Апостолчето на демокрацията се разджавка и отново ме захапа за петичката. Някога да съм претендирал, че съм г-н Някой?
цитирай
9. djani - Е, някои лаят някак си красиво, богоугодно и благовъзпитано...
03.03.2019 08:38
krumbelosvet написа:
Куче което не знае да лае, вкарва вълка в кошарата.
Джани, джани, заслужаваш, джанъм, да станеш Джамал.


А аз, както ме предизвикат...
цитирай
10. djani - За горе са тези,
03.03.2019 08:41
krumbelosvet написа:
Долуууууу!
Ами кой е за горе?


Които, въпреки всичко са отдали най-скъпото, което имат за свободата ни - живота си!
цитирай
11. radostinalassa - Няма как някой да стане Джамал у нас.
03.03.2019 09:36
В крайна сметка може да стане пак Иван, но ние сми си Ивановци. А и Иван вече не е комунист.
цитирай
12. sidhaarta - СКИВАЙ НЕЩО СВЕЖО...
03.03.2019 10:59
Не лошо, на добро ще да е - да си прочистим свинарника!!! Все държавата ни виновна??!!
С уважение Sidhaartha!
цитирай
13. chavdar01 - БРАВО ДЖАНИ!
03.03.2019 13:35
ПОЗДРАВИ!
цитирай
14. djani - Е, шом и Гаутама Буда Сидхарта и прочие имена на върховното божество ме одобриха...
03.03.2019 15:25
sidhaarta написа:
Не лошо, на добро ще да е - да си прочистим свинарника!!! Все държавата ни виновна??!!
С уважение Sidhaartha!


Остава да изпадна в свещенната Нирвана. Ама где е тоз рахат?

цитирай
15. djani - Благодаря, Чавдаре.
03.03.2019 15:28
chavdar01 написа:
ПОЗДРАВИ!


И все пак се радвам, че народа, колкото е останал в резервата, се радва и празнува Освобождението, въпреки старанията на отродителите.
цитирай
16. getmans1 - Определено КрумБелосветлий не те е ...
03.03.2019 17:21
Определено КрумБелосветлий не те е разбрал правилно но от драга страна и аз се питам, дали така си мислил и преди 35 години примерно. Тогава също много се държеше на атрибутите на властта и тя, властта се приемаше безприкословно дори и без едно дюдюкане даже.
Чудя се, самочувствие ли е това или някакво изкривяване да си мислиш, че онези хора от преди 140 са мислили като теб.
цитирай
17. djani - Тази история с Джамал...
03.03.2019 17:44
radostinalassa написа:
В крайна сметка може да стане пак Иван, но ние сми си Ивановци. А и Иван вече не е комунист.


Нищо не ми говори и не разбирам за какво иде реч.
цитирай
18. djani - Преди 35 години просто нямах възможност да мисля по задълбочено...
03.03.2019 17:50
getmans1 написа:
Определено КрумБелосветлий не те е разбрал правилно но от драга страна и аз се питам, дали така си мислил и преди 35 години примерно. Тогава също много се държеше на атрибутите на властта и тя, властта се приемаше безприкословно дори и без едно дюдюкане даже.
Чудя се, самочувствие ли е това или някакво изкривяване да си мислиш, че онези хора от преди 140 са мислили като теб.


Достатъчно далеч съм бил от времената на пребоядисване на 10-то септемврийците в партийци, докато сега го виждам с обратен знак. Все пак 3 - ти март си беше национален празник и тържествата на Шипка бяха традиция. Освен това като криминалист бях затънал в конкретиката на работата си и по същество бях от слугите на властта, както всички държавни служители, навсякъде по света.
цитирай
19. eva666 - Гетьоо,аз джани го знам, Той е изминал своята Голгота! ами, ти?
03.03.2019 18:15
getmans1 написа:
Определено КрумБелосветлий не те е разбрал правилно но от драга страна и аз се питам, дали така си мислил и преди 35 години примерно. Тогава също много се държеше на атрибутите на властта и тя, властта се приемаше безприкословно дори и без едно дюдюкане даже.
Чудя се, самочувствие ли е това или някакво изкривяване да си мислиш, че онези хора от преди 140 са мислили като теб./

виж на твоето парадно самочувствое от ден на ден все повече се чудя...
ти, къде ядеш, какво пасеш?...и кого...четеш!!
има хора, които вървят по грешни пътеки и са принудени
да ги вървят и премислят...докато помъдреят..
всеки сам си плаща..греховете и гяволъка....
жалко, че си в напреднала възраст...

затова е казано."Мнозина ще бъдат позвани, но малцина призвани!


цитирай
20. radostinalassa - За да станеш Джамал ще трябва да измрат много българи
03.03.2019 18:51
Затова никой не приема Турция в ЕС, те не са и не могат да бъдат европейци. Но в крайна сметка тук пак ще има България, може и да се прочисти от индуските елременти, които винаги са вземали турска страна.
цитирай
21. getmans1 - . . . Ни най-малко съм имал намерение ...
03.03.2019 20:00
... Ни най-малко съм имал намерение да се заяждам, просто заглавието ти предизвиква ... От 50-та до 88-ма и с изключение на 78-ма този ден се отбелязваше предимно от властта и актива а народа предимно си учеше или работеше. И в този смисъл ако се говори за пребоядисване или нагаждачество е толкова нелепо колкото и заглавието.

На заядливата особа нямам намерение да отговарям.



djani написа:
getmans1 написа:
Определено КрумБелосветлий не те е разбрал правилно но от драга страна и аз се питам, дали така си мислил и преди 35 години примерно. Тогава също много се държеше на атрибутите на властта и тя, властта се приемаше безприкословно дори и без едно дюдюкане даже.
Чудя се, самочувствие ли е това или някакво изкривяване да си мислиш, че онези хора от преди 140 са мислили като теб.


Достатъчно далеч съм бил от времената на пребоядисване на 10-то септемврийците в партийци, докато сега го виждам с обратен знак. Все пак 3 - ти март си беше национален празник и тържествата на Шипка бяха традиция. Освен това като криминалист бях затънал в конкретиката на работата си и по същество бях от слугите на властта, както всички държавни служители, навсякъде по света.

цитирай
22. djani - Не знам кой иска да ме прави от Джани на Джамал, ако това е подтекста...
03.03.2019 20:18
radostinalassa написа:
Затова никой не приема Турция в ЕС, те не са и не могат да бъдат европейци. Но в крайна сметка тук пак ще има България, може и да се прочисти от индуските елременти, които винаги са вземали турска страна.


А, Джани беше прякора на загиналото рокерче - синът ми. Така, че е повече от неуместно да се габаркам на тази тема...

цитирай
23. djani - По принцип мразя да коментирам коментар на коментар.
03.03.2019 20:20
getmans1 написа:
... Ни най-малко съм имал намерение да се заяждам, просто заглавието ти предизвиква ... От 50-та до 88-ма и с изключение на 78-ма този ден се отбелязваше предимно от властта и актива а народа предимно си учеше или работеше. И в този смисъл ако се говори за пребоядисване или нагаждачество е толкова нелепо колкото и заглавието.

На заядливата особа нямам намерение да отговарям.



djani написа:
getmans1 написа:
Определено КрумБелосветлий не те е разбрал правилно но от драга страна и аз се питам, дали така си мислил и преди 35 години примерно. Тогава също много се държеше на атрибутите на властта и тя, властта се приемаше безприкословно дори и без едно дюдюкане даже.
Чудя се, самочувствие ли е това или някакво изкривяване да си мислиш, че онези хора от преди 140 са мислили като теб.


Достатъчно далеч съм бил от времената на пребоядисване на 10-то септемврийците в партийци, докато сега го виждам с обратен знак. Все пак 3 - ти март си беше национален празник и тържествата на Шипка бяха традиция. Освен това като криминалист бях затънал в конкретиката на работата си и по същество бях от слугите на властта, както всички държавни служители, навсякъде по света.


Във ФБ поста е споделян вече десетки пъти. Който разбрал - разбрал!
цитирай
24. radostinalassa - Това го четох по горе
03.03.2019 20:21
Не знаех за сина ви. Надявам се, че и блогърът не е знаел.
цитирай
25. zaw12929 - зад въжетата е народът, изоставен ...
08.03.2019 00:04
зад въжетата е народът, изоставен като краставо куче
Поздрави!
цитирай
26. djani - Народът няма нужда от тях, но...
08.03.2019 21:12
zaw12929 написа:
зад въжетата е народът, изоставен като краставо куче
Поздрави!


Паразитите не могат без него!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: djani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3246904
Постинги: 927
Коментари: 3371
Гласове: 4679
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031