Прочетен: 1496 Коментари: 7 Гласове:
Последна промяна: 18.10.2020 11:28
- ЗАЩО УЧЕНИЦИТЕ БИЯТ УЧИТЕЛИТЕ СИ ?
Статистиката днес показва, че уважението към учителите пада стремително. А в горните класове дори има насилие на ученици над учители, като 70 % от заплахите идва от тях. Често преминават и към действие. В гетата на цветнокожите в САЩ и Франция, повечето учители дори ходят въоръжени. Преди време гледах по канала Viasat Explorer предаване за проблемите на учителите в едно училище в предградие на Париж, населено от мигранти от бившите им колонии в Субсахарска Африка, Арабския Магреб и Индокитай. Държавно училище с ученици от целия спектър на раси, етноси, езици, религии и обичаи, което бе арена на истинско насилие. С побоища над учителите, изнасилвания в тоалетните, битки с ножове и нунчако между отделните банди, както и единични случаи на престрелки. При обиски от полицията са намирали оръжия, наркотици и алкохол. Но, целта на филма не бе да бие тревога, а да покаже, че най-лошото вече е отминало, благодарение на добрата воля на власти, родители и учители. С нескрито задоволство директорът обявяваше пред микрофона, че поставеният наскоро детектор за метали, през който учениците задължително преминават е улеснил откриването на ножове и боксове и броя на кървавите инциденти е намалял. Изрично бил разпоредил учители и ученици да се движат групово, а не поединично, за да се предотвратят нападения от засада.
Но, най-много ме порази интервюто с учителките, обясняващи, че „вече всичко е наред, защото задължително се уговарят да се изчакват в спирката на метрото пред училището, за да идват групово на работа”. Така опасността да бъдат нападнати и набити от хулигани намалявала. Тръгвайки на работа, като че ли за Ада, те се бяха примирили и дори не си представяха, че учителската им професия е вече една всекидневна Голгота.
Защо е така? Защото учениците виждат в учителя също и изкупителна жертва. „На какво ни учиш, за каккъв свят ни преподаваш, какво точно изискваш от нас?” Тоест, гневът им към сегашната действителност е твърде голям, защото не могат да получат от нея удоволетворение и за това го изливат върху тях, които са пред тях ежедневно и почти ежечасно, като представители на този свят и ред. Учителите ги задължават да правят някакви безсмислени упражнения, да решават задачи, да се явяват на изпити, като отрано разбират от опита на родителите си, че това няма да им помогне особено в живота. Днес учителят олицетворява за ученика омразно същество, което го принуждава, ограничава, в качеството си на узаконен надзирател.
Преди години ние нямахме такова усещане. Струваше ни се, че училището е полезно и нужно в живота. А сега всичко това мощно се изплиска на повърхността. Хората вече не искат това, което се случва в училището. Нищо от това няма да им потрябва и да им бъде полезно. В същото време учениците търсят учител, когото могат да уважават и когото да следват. Какво те искат от учителя и какво той може да им даде? Всъщност тове е нещо много просто – връзка с останалите, добра и правилна връзка. Всичко останало се упражнява и идва от само себе си. Естествено е, че децата трябва да бъдат обучавани, но на първо време да бъдат научени на това, което ще им бъде полезно в живота. Защото иначе образованието с тези точни науки ще доведе до конструиране на нови оръжия. Дайте им физика, ще конструират нов тип атомна бомба, дайте им химия, ще изобретят химическо оръжие, а с биологията и биологически такива. Защото никой не се противопоставя, когато обществото непрекъснато подхранва техния егоизъм и растящо с върастта его и знаейки това им се дават знания, за да използват този егоизъм в своя и на обществото вреда. И без да го поиска, учителят става източник на злото.
Но ако всичко се постави на правилна основа за обучаване на емпатична връзка с природата и помежду си, нещата ще се подобрят. Учителят трябва да обяснява, че всички ние сме в една система, че трябва да сме свързани по добър, а не лощ начин. Така ще се появи усещането за един по-добър и различен свят. И децата ще го почувстват и проумейт. Тогава тази натрупвана в обществото ненавист ще намалее значително.
СВЕТОСЛАВ АТАДЖАНОВ
Djani.blog.bg
Домашен хляб с газирана вода...уникално ...
Командирът на „Ахмат“: Когато ковчезите ...
18.10.2020 12:56
В новата екстремна обстановка на пандемия
очакваме.да се наложи и въведе дистанционно онлайн обучение по различните предмети
И това ще се случи в недалечно бъдеще тъй като така е програмирано тогава личната емоционална връзка между учител и ученик .изобщо между момчета и момичета
ще бъде прекъсната..
тогава какво правим?
В новата екстремна обстановка на пандемия
очакваме.да се наложи и въведе дистанционно онлайн обучение по различните предмети
И това ще се случи в недалечно бъдеще тъй като така е програмирано тогава личната емоционална връзка между учител и ученик .изобщо между момчета и момичета
ще бъде прекъсната..
тогава какво правим?
Затъпяващо, елементарно образование за плебса и присъствено за елита и богатите. Знанието е сила, която трябва да се изземе. Ние все пак сме природно интелигентен народ, но като виждам, какво е зомбирането на Запад, скоро всичко ще се стовари на главите ни...
На стремежа към знание и съответна реализация в обществото.
Соросоидното министерче не е за питане, а за як пердах, най-паче от потърпевшите даскаля.