Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2013 13:39 - РЕКЛАМИ ЗА ОГЛУПЯВАНЕ И ...SECOND HAND
Автор: djani Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 3766 Коментари: 6 Гласове:
11

Последна промяна: 14.02.2017 10:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 РЕКЛАМИ ЗА ОГЛУПЯВАНЕ И ...SECOND HAND

image

 Имам познато, интернационално, но разведено семейство. Той - бизнесмен в България. Тя, с двете деца, живее и следва с държавна стипендия и социална държавна помощ в скандинавска страна. Наскоро завърши образованието си и остана да работи там. Всяко идване по празниците на децата в България е разгулно обикаляне по МОЛ – ове и скъпи бутици. Купуване от заможния татко и любящите баба и дядо на скъпи играчки, докато бяха малки и вече на маркови парцалки за подрастващата дъщеричка и скъпи, също маркови спортни екипи за момчето, трениращо футбол. Но, при последното им идване разбрахме, че те така и не са ги облекли повече и вече са им отеснели и непотребни. От училището, където учели, директорът извикал родителката и направил строга забележка с предупреждение, че ще изключи хлапетата, ако дойдат повече с въпросното марково облекло. Имало оплакване от родители на останалите деца, че с демонстрирания стандарт, създавали чувство за малоценност в другарчетата си. Интересно, у нас възможно ли е това да се случи?

Американската мечта и вече на повечето хора по света е основана на необуздано консуматорство. Основава се на факта, че големите медии и особено рекламните агенции и въобще всички корпорации, които се нуждаят от безкраен растеж са убедили, или направо са промили мозъците на повечето хора по света, че е нужно да имаме изобилно количество материални вещи и възможност да придобиваваме безкрайно повече материални блага, за да бъдем щастливи. Това просто не е вярно! И така, защо толкова много хора продължават да купуват по този начин, което е истински екологичен геноцид по отношение на пагубните си ефекти върху природата? Това е класическо приучване към определено поведение, разчитайки на съзнателно и подсъзнателно внушение. Просто се втълпяват системно някои неща на съзнанието ни и в резултат се постига желаното поведение, или определени цели. И на разположение са им всички материални и технологични ресурси. Рекламни агенции, печатни и електронни медии, съобразяващи предаванията си с времето на платената реклама, билбордове по пътищата, каквито не можеш да видиш в Англия например.

Весдесъщите рекламни PR-и се хвалят, как се промъкват в умовете на децата и че това, което те чуват, вече ги прави пристрастени към определената марка стоки. Разбирате ли? Ето затова хората се проявяват като истински глупаци. Те са научени да бъдат глупаци. Това е разстройство на ценностната им система. Съществуват множество доказателства за пластичността на човешкия ум. Ако има доказателство за това колко гъвкава е човешката мисъл и колко лесно е да подчиняваш и ръководиш хората чрез влиянието на околната им среда и това, което тя подсилва, това доказателството е вече налице. То се крие в света на комерсиалната реклама. Вече трябва да изпитваме истинско страхопочитание към демонстрираното от нея ниво на промиване на мозъци. Защото тези програмирани роботи, известни като "потребители", се разхождат нагоре - надолу и току влязат в някой магазин и похарчат 200 евро за чанта, която най-вероятно струва десет и е направена в нелегална фабрика в Китай, или някоя от развиващите се страни. Единствено и само заради статуса, която марката уж представлява в културата ни. Или, може би, заради старите традиции с жестовете за увеличаване на доверието и сплотеността в обществото и семейството? Днес те са изкривени от собственически материалистични ценности, заради които си разменяме ненужни боклуци по няколко пъти на година.

И може би се чудите, защо толкова много хора днес развиват пристрастяване към пазаруването и покупките? Дори възхвалявано като „шопинг терапия”?! А тези, които нямат пари, дори да си купят храна?  Ясно е, че тези хора са научени още от детството си, да очакват в дар материални стоки, като израз на тяхното положение сред приятелите и семейството. Факт е, че основата на всяко общество са ценностите, които поддържат функционирането му, а нашето общество, каквото е в момента, може да работи само, ако ценностите ни поддържат разхищението, без което пазарната система не би могла да съществува. Преди Втората световна война, консумацията в Америка и голяма част от развития свят е била наполовина на днешната, изчислено на глава от населението. Днешната нова консуматорска култура беше изобретена и наложена, заради съвсем реалната нужда от все по-високи и по-високи нива на потребление. И именно затова, повечето корпорации днес харчат повече пари за реклама, отколкото струва самият продукт и производствен процес. Те работят усилено, за да създадат лъжлива потребност, която да задоволиме. Защото е системно налагана чрез всички канали за влияние на пристрастяването към вещите и създаване на бездуховен свят, в който има място само за тях. И това явно работи.

Станалите вече немодерни вещи се изхвърлят в страните с богата материална култура и неистово се закупуват нови. Сметищата и пунктовете им за рециклиране просто се задъхват от наплива годни, но излезли от мода вещи. Тъй като често имат все още твърде висока потребителна стойност /годност за употреба по предназначение/, страната ни се е превърнала в рай за  стоки  „second hand”, изкупувани на безценица от родните ни прекупвачи и продавани на далавера у нас. Автомобили, бяла и черна техника, мебели, парцали и каквото щеш. Често и на артисали стоки от сезонните им разпродажби. Вече всички у нас сме горди притежатели на маркова стока ... SECOND HAND !!!


 

PS. Постинга е неразривно свързан с предишния - „Реквием за скъсаните ми обувки”.


 

СВЕТОСЛАВ  АТАДЖАНОВ

Djani.blog.bg

 

 




Гласувай:
11


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. mariniki - за жалост...
14.02.2013 21:20
светът все повече се комерсиализира...
някои хора живеят във фалшиво благополучие... за сметка
на бездуховността... и за съжаление децата са най-големите потърпевши...
ех, Джани... ех, приятелю...
цитирай
2. djani - Не охкай и не ахкай...
14.02.2013 22:26
mariniki написа:
светът все повече се комерсиализира...
някои хора живеят във фалшиво благополучие... за сметка
на бездуховността... и за съжаление децата са най-големите потърпевши...
ех, Джани... ех, приятелю...

Дори новините прекъсват за реклами. Децата ги научиха наизуст, заедно с рекламираната стока. И в нета не можеш да избягаш...
цитирай
3. dedenze - Самите ние вече сме втора, че и трета... ръка!
16.02.2013 17:53
Маже би неколцина "последни мохикани" си задават подобни въпроси:
http://dedenze.blog.bg/lifestyle/2013/02/10/teoriia-na-oceliavaneto.1051782
цитирай
4. djani - Ако не съзнателно,
17.02.2013 08:52
dedenze написа:
Маже би неколцина "последни мохикани" си задават подобни въпроси:
http://dedenze.blog.bg/lifestyle/2013/02/10/teoriia-na-oceliavaneto.1051782

То подсъзнателно всеки е почувствал, че сме втора ръка хора в ЕСь че и в света...
цитирай
5. mileidi46 - Неееее,
23.02.2013 04:33
Ние не сме втора ръка...там(в магазините)може да намериш и маркови дрехи неупотребявани...с етикет..
Ние сме...на бунището..на Европата..Не ставаме за нищо..
цитирай
6. djani - И аз това казвам...
23.02.2013 09:07
mileidi46 написа:
Ние не сме втора ръка...там(в магазините)може да намериш и маркови дрехи неупотребявани...с етикет..
Ние сме...на бунището..на Европата..Не ставаме за нищо..

Юруш на марковата стока..."секонд хенд"!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: djani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3247006
Постинги: 927
Коментари: 3371
Гласове: 4679
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031