Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.03.2013 21:01 - ПРОКЛЯТИЕТО НА САМОУБИЙЦИТЕ
Автор: djani Категория: Политика   
Прочетен: 21381 Коментари: 32 Гласове:
30

Последна промяна: 15.06.2016 14:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ПРОКЛЯТИЕТО НА САМОУБИЙЦИТЕ

 image

      В 32 годишната си практика на криманалист съм бил на множество местопроизшествия на доброволно приключили земния си живот съкрушени души. Формите на посегателство са разнообразни, от традиционни – използване на сънотворни, прерязване на вени, самообесване, удавяне - до брутални, като жестоки самонаранявания, опичане с електрически ток и дори най-жестокото – самоизгаряне. Причините са най-различни. Обикновенно от семейно-битов характер. Но те вече са на заден план. В последните 15-20 години икономическите причини преобладават. Хората просто не могат да се справят с последиците от безработицата, непосилните кредити, фалита, бедността. И...пристъпват границата, смятана за табу от здравомислещите и религията. Според националната статистика 11 646 наши съграждани са се самоубили за периода от 2000 до 2010 г. Съотношението е 3 към 1 в полза на мъжете. Нали, те са традиционния стълб, на който се крепи семейството. А този стълб в последните години се е разклатил застрашително. Особено в последните 2-3 години, когато ръста в посегателствата е осезателен.

И понеже съм от Варна. Между 5 и 7 самоубийци скачат всеки месец от Аспаруховия мост във Варна. Но не в широко рекламираните „бънджи скокове”. Спасителния ластик липсва. Отдолу ги очаква твърдата като бетон вода след десетките метри летеж. Удара е фатален. И удавянето неименуемо, дори за световен рекордьор по плуване. Статистиката го извежда на първо място в света сред „мостовете на смъртта”. По сметките на полицията, от моста във Варна скачат в отвъдното между 60 и 80 души годишно. За сведение от най-известният – „Голдън гейт” (Златната врата) в Сан Франциско са се самоубили малко над 80 души за последните пет години или по 17 – 19 души годишно. Надминали сме американците няколко пъти. Доскоро се считаше, че вторият по смъртност мост в света е „Жак Картие” в Монреал - Канада. Средно по 45 души скачат от него годишно, за да намерят смъртта си в река Свети Лаврентий. Тази „слава” вече е иззета от Аспаруховия мост.

Според подробен доклад за умишлените самоубийствени  запалвания в рамките на 20 години, направен от международната неправителствена организация “Лекари без граници” през 2003 г., в България е имало средно по 7,4 такива случая на година. Брой, който в европейските страни е бил надхвърлен единствено в Холандия. Докладът поставя ясна граница между психическо заболяване и икономически и политически мотиви, като причина за самозапалванията. Той констатира, че сред обхванатите в проучването европейски страни връзката на самозапалванията с разстройствата на психиката е най-малка в България – едва една-трета от тези случаи са свързани с психични отклонения. Случаите в България са също толкова шокиращи, което още веднъж показва, че самозапалванията, макар и да са нещо жестоко и мъчително, често пъти се оказват ефикасен начин за привличане на вниманието на управляващите към трагичното положение на жертвите, посочва доклада. А да е привлечен някой от тях под съдебна отговорност за склоняване към самоубийство, което е очевадно като причина?

Самоубийството е последния стадий на безпомощния гняв. Гняв насочен към всички – близките, работодателя, политическата система, обществото. Учудващи ли са все по-честите изблици на агресия, на които сме свидетели? Поразяващи все повече и виновни и невинни. С юмруци, хладно или огнестрелно оръжие. За които психолози, психиатри, невролози, социолози и всякакви научни авторитети дават дълбокомислени и отвлечени обяснения. Но, на себе си посягат обикновенно хора кротки, възпитани и морални. Обвиняваме ги, че са слаби. Но те не са съгласни да продължат да живеят по недостоен начин. Отиват си от живота с тежко проклятие на уста. Но в какво всъщност се изразява то?

Проклятието е израз на крайно негодуване към несправедливостта. Желание за нанасяне на тежки беди на причинителя, без потърпевшия да може да бъде участник в нанасяне на вредите. Проклятието се счита за една от най - опасните форми на магия във всички култури на човечеството. Състои се в призоваване на свърхестествените сили за осъществяване на това, което е безсилен да направи сам произнеслия го. Кармично то носи и на проклинащия негативни ефекти. Но отивайки си от този свят, той е вече недосегаем за негативния му ефект. Счита се, че силата на проклятието, произнесено от насилени жени, болни, сиромаси и хора на смъртния си одър са най-опасни. Особено на смъртниците, защото цялата им жизнена енергия изтича ведно с проклятието. Нарицателен е примера с великия магистър на ордена на тамплиерите Жак де Моле, който от кладата проклина френския крал и папата. Тежкото проклятие ги застига. Те и наследниците им умират от болести и насилствена смърт. Не мислете обаче, че присъдата на проклятието ще бъде незначителна за прокълнатия. Не, има тайнствена връзка между благоразположението на хората и Божията милост към даден човек. Непростен, неразвързан на земята, той ще предстане пред горния свят също непростен, неразвързан, вързан в греха си. Поне така ни учи Библията, която е хилядолетен израз на човешки опит и морал. Седем са признаците за проклятие от списъка на Мойсей във Второзаконие 28:

 

1. Умствени или емоционални сривове.
2. Повтарящи се или хронични болести (особено ако са наследствени).
3. Безплодие или тенденция към недоносване, или подобни женски проблеми.
4. Сривове в брака или семейството, отчуждение.
5. Непрестанна финансова недостатъчност.
6. Склонност към нещастни случаи.
7. Поредица от самоубийства или неестествени или ненавременни смърти
.

 

Проклятието е свързано и с понятие като анатемата. Тя е формално заявление на Църквата, че отделен човек, или общество от хора са престанали да бъдат християни, изгубили са Божията благодат и съзнателно и самоволно са покорили собствената си воля  на дявола, като с това са се отделили от обществото на вярващите. От огромно значение е да се разбере, че не Църквата е тази, която отделя човек от Бога, а човека сам чрез делата си попада под анатема. Тази дума означава проклятие - самоотлъчване, т.е, нещо отстранено и обречено. Отчуждаване от обществото на верните на Бога, или живите, като обречено да се изкорени, да се изгори, да се изтреби и да се унищожи окончателно. Така св. Патриарх Тихон – Всерусийски  патриарх през 1918 г. анатемосва съветската власт. След 7 десетилетия станахме свидетели на сбъдването на проклятието му.

През последните години в обществото е налице стремителна тенденция за кастово и класово обогатяване. Оформи се кастата на олигарсите, всъщност на клептокрацията, превзела държавата ни. А някой да е чул в България да се говори за класи, въпреки драстичното им обособяване? Освен политиците и държавните управници, които без изключение ползват властта по най-алчния начин за лично обогатяване, в клуба на избраните се вля легион от митничари, магистрати, банкери, застрахователи, медици, прекупвачи и дори сервитьори, непричастни към истинската политика, с единствена цел – обогатяване.

Алчността – един от смъртните грехове...Много отдавна е известно, че алчността е разсадник за всички злини, включително престъпността, бедността, ширещата се простащина, наркоманизирането на младежта. Тя е причина за състоянието, в което сме. Заради нея е толкова мрачно демографското ни бъдеще. Да сте виждали млад човек, който не мечтае да напусне България? Тя увеличава все повече вопиющата разлика между нас и истинските европейци, които не са безбожници, не крадат паметниците си за скраб и не продават децата си. Защо е толкова силна алчността в нашето общество? Защо владее всички социални слоеве – от просяците и циганите до столичната върхушка? Защо няма човещина във взаимоотношенията помежду ни, а тя е заменена с острото желание на всеки да надхитри, излъже и измами другия? Причината е в липсата на обществена нравственост и корективи, в липсата на съвест и отговорност. Как да ги има, когато огнищата на нравствеността и човешкото усъвършенстване – църквата, образованието и културата са нарочно безпощадно унизени? А може би, уви, и вече умъртвени. Дали причината не е в особеностите на българския национален характер? Народът казва “Очи синор нямат” и сякаш поставя обезсърчаваща диагноза. А в същото време всеки от нас знае, че “Който ламти за многото, изгубва и малкото”, но счита, че правилото не се отнася за него.

          Защо, бандитския „елит”, копаещ в безпределната си алчност пропастта между себе си и народа, обричайки го на мизерия се прави на ударен и лее крокодилски сълзи за избитите без съд, в т.н. народно 9-то септемврийско въстание и последвалия след това „народен съд”? И сега изтормозеният народ, както и тогава, трупа злоба и жажда за мъст, която може да експлодира като бомба със закъснител и в създадена ситуация да помете тях и безскруполно натрупаното им богатство. Далеч ли е деня, когато и у нас, вместо да скачат от високо, отчаяни „шахиди”, препасани с колани на смъртта ще повличат в небитието виновни и невинни. Нима не виждат в заслепението си, как всичко се повтаря през  две – три поколения, и как те, алчните потомци на тогавашните комунистически екзекутори, заграбили всичко, ще бъдат експроприраните, а може би и екзекутираните. И как проклятието на хилядите им жертви - самоубийци ще намери справедливото си осъществяване.

 

 

СВЕТОСЛАВ  АТАДЖАНОВ

Djani.blog.bg

 

 

 

 

 

 

 

                                   

 




Гласувай:
32


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. mariniki - тежка...
16.03.2013 21:42
болезнена тема... безпомощен гняв, огромна болка...
и проклятие... четейки просто се разтреперах...
толкова болезнено тъжно е... че просто
нямам думи....
цитирай
2. danailvdimitrov - тук има обаче зададен един въпрос..
16.03.2013 21:58
"...църквата, образованието и културата са нарочно безпощадно унизени?"

Но от кого? Та нали Тя, Църквата е една свята и съборна, кой може да я унизи?

Единствено нейният собствен народ!!! Така както Господ Иисус Христос бе унизен и разпънат от същия този народ който викаше преде това "Осанна!"

бандитския „елит” (т.е фарисеите) тук нямат нищо общо.Те винаги са били служители на сатаната- от тях това се очаква. Проблемът е в самите нас!

Иначе с останалото съм напълно съгласен.

Благодаря за ценната статистическа информация. Нямах представа, че нещата са били толкова страшни...

Бог да ни е на помощ!
цитирай
3. saadi - За да се самоубиеш трябва или да си адски тъп или луд .
16.03.2013 22:36
Желанието да умреш е единственото нещо на този свят , което се сбъдва със сигурност .
Колкото до самозапалилите се малоумници по време на вълненията от последните седмици - това е все едно някой да си забие бейзболна бухалка в задника , като знак на протест срещу хомосексуализма .

цитирай
4. coacoa11 - Интересна статистика в началото. ...
16.03.2013 22:45
Интересна статистика в началото. Толкова много хора да скачат от Аспаруховия мост!!! Защо не се помисли тогава да се постави охрана или някакъв друг начин, да се спре това?
Загадъчен преход към езотериката после. Повечето българи са в постоянна финансова недостатъчност, което означава, че някой е проклел цялото население, останало да живее по тези земи. Самоубийците ли ни проклинат?
Казваш, само една трета от самоубийците са луди. Склонна съм да се съглася, че останалите две трети са психически здрави, обаче в момента на самоубийството вероятно са в състояние на временна невменяемост под въздействие на някаква силна емоция. В такова състояние някои убиват, други се самоубиват. Въпрос на характер е. Вярно е, че все по-трудно се издържа на всички дразнители, които ни заобикалят, а промяна едва ли ще има, за съжаление.
цитирай
5. анонимен - Ужасна равносметка. Спокойно м...
16.03.2013 23:54
Ужасна равносметка. Спокойно мижеш да добавиш към причините и чудесното здровеопазване.
цитирай
6. djani - Това е трагедия,
17.03.2013 07:54
mariniki написа:
болезнена тема... безпомощен гняв, огромна болка...
и проклятие... четейки просто се разтреперах...
толкова болезнено тъжно е... че просто
нямам думи....

Която се изживява от полицаи, следователи, патолози и най-много от близките. Какво знаете хора?!
цитирай
7. djani - Статията не е за харесване, а за освестяване...
17.03.2013 07:56
анонимен написа:
И да Ви питам...
Според Вас, самоубийците слаби психически ли са и въобще, като цяло... като хора
или напротив? Може би ... са слаби, нали... да изберат да се спасят в смъртта, вместо да се преборят с проблемите, макар че, само някой на когото не му е на д-то може да съди така...
Според мен... те са силни и смели, защото никой страхливец не може да посегне на живота си, дори да иска да умре...
Най-много ми хареса, че наричате самоубийството последния стадий на безпомощния гняв... Хе, няма да повярвате, колко зверски точно и вярно е това...
Благодаря Ви за статията...

Всички трябва да разберат, че това повече не трябва да продължава. Най много властващите!
цитирай
8. djani - Поставените въпроси са от морално естество, а не от богословско!
17.03.2013 07:59
danailvdimitrov написа:
"...църквата, образованието и културата са нарочно безпощадно унизени?"

Но от кого? Та нали Тя, Църквата е една свята и съборна, кой може да я унизи?

Единствено нейният собствен народ!!! Така както Господ Иисус Христос бе унизен и разпънат от същия този народ който викаше преде това "Осанна!"

бандитския „елит” (т.е фарисеите) тук нямат нищо общо.Те винаги са били служители на сатаната- от тях това се очаква. Проблемът е в самите нас!

Иначе с останалото съм напълно съгласен.

Благодаря за ценната статистическа информация. Нямах представа, че нещата са били толкова страшни...

Бог да ни е на помощ!


Всички трябва да се вземем в ръце и да спрем погрома над народа ни!
цитирай
9. djani - Нещата драги са извън сетивата и ограниченото ти съзнание...
17.03.2013 08:02
saadi написа:
Желанието да умреш е единственото нещо на този свят , което се сбъдва със сигурност .
Колкото до самозапалилите се малоумници по време на вълненията от последните седмици - това е все едно някой да си забие бейзболна бухалка в задника , като знак на протест срещу хомосексуализма .
Не пиши глупости, защото често съдбата си прави неподозирани шеги, за които си нямаш и представа.


цитирай
10. djani - Мило жабче,
17.03.2013 08:05
coacoa11 написа:
Интересна статистика в началото. Толкова много хора да скачат от Аспаруховия мост!!! Защо не се помисли тогава да се постави охрана или някакъв друг начин, да се спре това?
Загадъчен преход към езотериката после. Повечето българи са в постоянна финансова недостатъчност, което означава, че някой е проклел цялото население, останало да живее по тези земи. Самоубийците ли ни проклинат?
Казваш, само една трета от самоубийците са луди. Склонна съм да се съглася, че останалите две трети са психически здрави, обаче в момента на самоубийството вероятно са в състояние на временна невменяемост под въздействие на някаква силна емоция. В такова състояние някои убиват, други се самоубиват. Въпрос на характер е. Вярно е, че все по-трудно се издържа на всички дразнители, които ни заобикалят, а промяна едва ли ще има, за съжаление.

Тъкмо тема, макар и нелицеприятна, за будното ти гражданско и човешко съзнание. Това е само върха на айсберга...
цитирай
11. djani - Така е, Куши...
17.03.2013 08:07
kushel написа:
Ужасна равносметка. Спокойно мижеш да добавиш към причините и чудесното здровеопазване.

Вече не разчитаме на държавата и отделните и системи, а само на някои техни съзнателни и хуманни представители...
цитирай
12. saadi - Глупости или не - важни са фактите и реалността , а не
17.03.2013 08:45
емоциите и пискливите лозунги . Като криминалист с 32-годишна практика трябва да ти е ясно , че човек се самоубива , защото нещо в мозъка му се е объркало , а не защото съдбата е решила да се пошегува с него .
Изкарайте герой такъв човек и скоро друг ще се надъха от виковете ви за революция от топлия стол пред компютъра и ще иде да си драсне клечката .

цитирай
13. djani - От кога, посочването на проблем е глупост?
17.03.2013 11:14
saadi написа:
емоциите и пискливите лозунги . Като криминалист с 32-годишна практика трябва да ти е ясно , че човек се самоубива , защото нещо в мозъка му се е объркало , а не защото съдбата е решила да се пошегува с него .
Изкарайте герой такъв човек и скоро друг ще се надъха от виковете ви за революция от топлия стол пред компютъра и ще иде да си драсне клечката .


Тук въпроса не е в героизиране на самоубийците, а посочване на причините, довели ги до най-отчаяната постъпка и директно посочване на виновниците. Но всеки интерпретира нещата, както ги е схванал...
цитирай
14. saadi - Никъде не съм писал , че посочването на проблем е глупост .
17.03.2013 12:43
Писах , че самоубийството като начин да избягаш от проблемите е глупост .
Да , всеки интерпретира нещата, както ги е схванал , а в блог.бг конкретно - както му изнася .
цитирай
15. wonder - Казус белли или ординарен механизъм доказващ, че Съвестта е хиляди свидетели!
17.03.2013 16:34
Казус белли или ординарен механизъм доказващ, че Съвестта е хиляди свидетели!
Изключително навременна, истинна и интелигентна статия!
Никой вече не вярва в абсурда на примиренческото оскотяване като начин да си гъвкав като тръстика под напора на ветровете. Всяко дъно по някое време става небе.
Минимизирането на Етиката в отношенията, пробойните в ценностната система, нарастващата емоционална отрова, заслепението на клептокрацията до ненаситност, която обезобразява, заниженият обществен критерий за нравствена отговорност към собствените действия и амнезираната съвестност - кое натрупване не се изразходва с индустриалните си количества тук?

Относно кармичното заслепение - то си има цена. И дори извършителят да отмине в тленността си, духа отнася греха до следващото кармично разплащане.
Проклятието е като бумеранг и се връща винаги с тройна сила върху произнеслия го. Ако той не се разплати - плащат децата му. За жалост!

Статията ти е многопластова и многопосочна. Църковния апарат не е произведен от Бог - така е.
Религията не е Вяра. Вярата е плод на осмислени истини приети за кредо.
Самоубийците извършват грях относно Божественото тайнство, наречено Живот и казват, че когато извършват деянието си при тях е налице пълно объркване на фините енергии и заслепяване на духа.
Отваряш много прозорци за проглеждане в тъмното и дано повече хора прочетат статията ти!
цитирай
16. djani - Благодаря ти Дела за проникновеното тълкуване на изнесеното.
17.03.2013 18:59
wonder написа:
Казус белли или ординарен механизъм доказващ, че Съвестта е хиляди свидетели!
Изключително навременна, истинна и интелигентна статия!
Никой вече не вярва в абсурда на примиренческото оскотяване като начин да си гъвкав като тръстика под напора на ветровете. Всяко дъно по някое време става небе.
Минимизирането на Етиката в отношенията, пробойните в ценностната система, нарастващата емоционална отрова, заслепението на клептокрацията до ненаситност, която обезобразява, заниженият обществен критерий за нравствена отговорност към собствените действия и амнезираната съвестност - кое натрупване не се изразходва с индустриалните си количества тук?

Относно кармичното заслепение - то си има цена. И дори извършителят да отмине в тленността си, духа отнася греха до следващото кармично разплащане.
Проклятието е като бумеранг и се връща винаги с тройна сила върху произнеслия го. Ако той не се разплати - плащат децата му. За жалост!

Статията ти е многопластова и многопосочна. Църковния апарат не е произведен от Бог - така е.
Религията не е Вяра. Вярата е плод на осмислени истини приети за кредо.
Самоубийците извършват грях относно Божественото тайнство, наречено Живот и казват, че когато извършват деянието си при тях е налице пълно объркване на фините енергии и заслепяване на духа.
Отваряш много прозорци за проглеждане в тъмното и дано повече хора прочетат статията ти!

Нещата наистина са многопластови. Просто сме стигнали един предел и всички трябва да разберат, че така повече на може и да си направят съответните изводи. В момента се мъчат да поотворят клапана, за да изпуснат парата и за пореден път да излъжат хората. Но, няма да им се върже вече никой, освен пълните глупаци и невежи...
цитирай
17. hameleonyt - Самоубийството е грях, затова с...
17.03.2013 20:49
Самоубийството е грях, затова самоубийците не се опяват.
Самоубийството е бягство от проблемите.
Самоубийството е слабост.

Да разберем самоубийците -да, но не и да ги оправдаем.

цитирай
18. gedeon - Хубава статия!
17.03.2013 20:55
Хубава статия!
цитирай
19. osi4kata - най-искрено се надявам и аз, че България
18.03.2013 01:43
няма да грейне с възпламенили се камикадзета. Мафията трябва да се премахне, а не ние.
цитирай
20. djani - Права си, както винаги...
18.03.2013 09:04
osi4kata написа:
няма да грейне с възпламенили се камикадзета. Мафията трябва да се премахне, а не ние.

Мафията пречи и на политиците, но как да се отърват, като са част от нея??? Че и ние от тях всичките...
цитирай
21. djani - Ако има нещо хубаво,
18.03.2013 09:07
gedeon написа:
Хубава статия!

Това е, че поставя пръст в раната и ни кара да се огледаме около себе си и да се замислим. Самоубийствата са значително повече от умишлените убийства...
цитирай
22. djani - Съгласен съм.
18.03.2013 09:09
hameleonyt написа:
Самоубийството е грях, затова самоубийците не се опяват.
Самоубийството е бягство от проблемите.
Самоубийството е слабост.

Да разберем самоубийците -да, но не и да ги оправдаем.

По някакъв начин трябва да ги разберем, за да помогнем, ако можем...
цитирай
23. stela50 - Поздрави за статията, Джани ... тъжна статистика, ужасна равносметка...
20.03.2013 02:03
Самоубийството - последният стадий на безпомощния гняв ... истина е.
Краен предел, безизходно положение... не мисля, че хората, които посягат
на живота си са слаби, психически неуравновесени, болни, в повечето случаи
са сериозни и отговорни, отчаяни и дълбоко разочаровани и наранени...
Разбирам ги, само как ги разбирам ... и ме боли ...
Наистина това трябва да има край, да се мисли и действа преди да е станало
много късно. Докато мафията е силна, трудно ще е противодействието...
Един омагьосан кръг ...
цитирай
24. djani - Лекарство има - работеща реална икономика и точни правила в обществения и политически живот...
20.03.2013 13:17
stela50 написа:
Самоубийството - последният стадий на безпомощния гняв ... истина е.
Краен предел, безизходно положение... не мисля, че хората, които посягат
на живота си са слаби, психически неуравновесени, болни, в повечето случаи
са сериозни и отговорни, отчаяни и дълбоко разочаровани и наранени...
Разбирам ги, само как ги разбирам ... и ме боли ...
Наистина това трябва да има край, да се мисли и действа преди да е станало
много късно. Докато мафията е силна, трудно ще е противодействието...
Един омагьосан кръг ...

Много хора са на предела на физическите си и морални сили. Просто не издържат на напрежението и изгаряту в преносен и вече често в буквален смисъл. Трябва да се възроди реалната икономика - промишленост и селско стопанство. Да има максимална заетост. Това е в общи линии лекарството. Поне за голямата част от депресиите.
цитирай
25. danailvdimitrov - жалко, че не смятате богословските въпроси за морални...
24.03.2013 15:48
Поставените въпроси са от морално естество, а не от богословско!
Всички трябва да се вземем в ръце и да спрем погрома над народа ни![/quote]

Това обаче е проблем на по-старото поколение у нас което иска да си обясни всичко с икономика, и затова все се обърква и оплита в теории и идеологии.

А нещата са доста по-прости и разбираеми, но...всяко нещо с времето си.

Да оставим всичко да рухне и тогава ще се види ясно пътя!

Успех!
цитирай
26. djani - Материята със суицидните състояния е сложна...
24.03.2013 18:57
danailvdimitrov написа:
Поставените въпроси са от морално естество, а не от богословско!
Всички трябва да се вземем в ръце и да спрем погрома над народа ни!


Това обаче е проблем на по-старото поколение у нас което иска да си обясни всичко с икономика, и затова все се обърква и оплита в теории и идеологии.

А нещата са доста по-прости и разбираеми, но...всяко нещо с времето си.

Да оставим всичко да рухне и тогава ще се види ясно пътя!

Успех![/quote]
Но напоследък причините за голяма част от самоубийствата са определено икономически.
цитирай
27. rvmarkov - Грешите, danailvdimitrov
24.03.2013 20:36
danailvdimitrov написа:
Поставените въпроси са от морално естество, а не от богословско!
Всички трябва да се вземем в ръце и да спрем погрома над народа ни!

Това обаче е проблем на по-старото поколение у нас което иска да си обясни всичко с икономика, и затова все се обърква и оплита в теории и идеологии.

А нещата са доста по-прости и разбираеми, но...всяко нещо с времето си.

Да оставим всичко да рухне и тогава ще се види ясно пътя!

Успех!


Не мисля като Вас тук. Има научни изследвания, ясно показващи връзка между цикъла на икономиката и броя на самоубийствата. http://www.cdc.gov/media/releases/2011/p0414_suiciderates.html

Също в статия в "Ню Йорк Таймс" се казва, че “...Неотдавнашно иследване показа, че 10 процентно увеличение на безработицата, да кажем от 8% на 8.8% би увеличило броя на самоубийствата за мъжете с 1.47%. Това не е малък ефект. Допускайки връзка с тази величина, увеличаването на безработицата би довело до допълнителни 128 самоубийства на месец в САЩ.”

http://www.nytimes.com/2012/05/13/opinion/sunday/the-human-disaster-of-unemployment.html?pagewanted=all&_r=0

Плюс безработицата води не само до повече самоубиства, но и до много други негативни явления като алкохолизъм, депресия, разбити семейства и т.н.
цитирай
28. danailvdimitrov - до djani i rmarkov...вие не ме разбирате правилно
24.03.2013 22:40
Не твърдя , че вашите статистически цифри не са правилни и,че не показват връзка между икономическите проблеми и самоубийствата, а че това са следствия а не причина. Не влошаването на икономическите показатели и причината, тя е само следствие от духовното оскотяване и загубата на вътрешен ориентир.

Така например по време на войни броят на самоубийствата е по малък, но точно тогава масово хората се обръщат към Бога! Не към статистиката...ето я разликата .

Но това е доста по обширен спор!
цитирай
29. djani - Съгласен!
25.03.2013 09:11
danailvdimitrov написа:
Не твърдя , че вашите статистически цифри не са правилни и,че не показват връзка между икономическите проблеми и самоубийствата, а че това са следствия а не причина. Не влошаването на икономическите показатели и причината, тя е само следствие от духовното оскотяване и загубата на вътрешен ориентир.
Така например по време на войни броят на самоубийствата е по малък, но точно тогава масово хората се обръщат към Бога! Не към статистиката...ето я разликата .
Но това е доста по обширен спор!

Като на бивш криминалист, теоретичната страна на въпроса ми е ясна. Доста дебели специализирани издания съм прочел по въпроса и знам, че е многопластов и че, това което описвам е едно от следствията на проблема. Благодаря за ентусиазираното и компетентно отношение.

цитирай
30. rvmarkov - Мисля, че разбрах - Вие обсъждахте проблема на по-основно, философско ниво.
25.03.2013 16:18
danailvdimitrov написа:
Не твърдя , че вашите статистически цифри не са правилни и,че не показват връзка между икономическите проблеми и самоубийствата, а че това са следствия а не причина. Не влошаването на икономическите показатели и причината, тя е само следствие от духовното оскотяване и загубата на вътрешен ориентир.

Така например по време на войни броят на самоубийствата е по малък, но точно тогава масово хората се обръщат към Бога! Не към статистиката...ето я разликата .

Но това е доста по обширен спор!


Но не разбирам какво имахте предвид под "...да оставим всичко да рухне и тогава ще се види ясно пътя!".
цитирай
31. lambreva11 - hello
22.02.2015 02:26
Ostanax bez dymi.....i she se prasna ot smqx. a, betozi sait e naistina golqm maitap... a ne e-e-e idva mi v poveche




цитирай
32. djani - Ало-о-о, Ламбрева...
22.02.2015 08:54
lambreva11 написа:
Ostanax bez dymi.....i she se prasna ot smqx. a, betozi sait e naistina golqm maitap... a ne e-e-e idva mi v poveche
Така и не разбрах, какво му е смешното на сайта, или на най-отчаяния човешки акт? Може би сте психоложка и от книжките имате друга представа за това?




цитирай
Търсене

За този блог
Автор: djani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3299185
Постинги: 968
Коментари: 3407
Гласове: 4705
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930