АЗ ЛЕТЯ...
Тази перифраза на изпълняваната от Васко - „Кеца” песен - „Със сто килиметра аз летя” ми идва на ума, чувайки за последното дебилно извержение, т.е. предложение на чутовната ни чиновническо-бюрократична мисъл на управляващите. А може би са трогателно загрижени за презрения роден пешеходец, изтормозен от нафуканите владетели на пътното, че и тротоарно платно? Не, че горкия не заслужава специално внимание:
„Трябва да обичаме пешеходците.Пешеходците представляват по-голямата част от човечеството. Нещо повече - най-добрата негова част. Пешеходците са създали света. Те са построили градовете, издигнали са многоетажните сгради, прокарали са канализацията и водопровода, павирали са улиците и са ги осветили с електрическите лампи. Те са разпространили културата по целия свят, изобретили са книгопечатането, измислили са барута, прехвърлили са мостовете през реките, разчели са египетските йероглифи, въвели са в употреба самобръсначката, премахнали са търговията с роби и са установили, че от зърната на соята могат да се приготвят сто и четиринадесет вкусни, питателни блюда.
И когато всичко било готово, когато родната планета добила сравнително благоустроен вид, ето че се появили автомобилистите.
Трябва да отбележим, че автомобилът също е изобретение на пешеходците. Но автомобилистите някак изведнъж забравили това. Взели да мачкат кротките и умни пешеходци. Улиците, създадени от пешеходците, минали във властта на автомобилистите. Паважите станали двойно по-широки, а тротоарите се стеснили колкото тютюневия бандерол. И пешеходците започнали да се притискат, изплашени до стените на къщите.
В големия град пешеходците водят мъченически живот. За тях е въведено някакво транспортно гето. Разрешават им да пресичат улиците само на кръстопътищата, тоест тъкмо на онези места, където движението е най-силно и където косъмчето, на което обикновено виси животът на пешеходеца, най-лесно може да се скъса.
В нашата обширна страна обикновеният автомобил, предназначен, както мислят пешеходците, за мирно превозване на хора и товари, е приел страшните очертания на братоубийствен снаряд. Той изважда от строя цели редици от членовете на профсъюзите и техните семейства. Ако някой път пешеходецът успее да отскочи изпод сребърния нос на колата, милицията го глобява за нарушаване правилата на уличния катехизис.
Изобщо авторитетът на пешеходците много се разклати. Те, които дадоха на света такива забележителни хора като Хораций, Бойл-Мариот, Лобачевски, Гутенберг и Анатол Франс, сега са принудени да се кълчат по най-долен начин, само и само да напомнят за своето съществуване. Боже, боже, когото в същност те няма, до къде ти, когото наистина те няма, докара пешеходеца!”
Колко актуално звучи написаното преди повече от 85 години от безсмъртните Илф и Петров във въведението на романа „Златния телец”? В който допотопния автомобил „Лоренц-Дитрих”, прекръстен на „Антилопа Гну”, лети с космическата за времето си скорост от 30 км в час по прашните пътища на НЕП – овска Русия. Явно развинтеното чиновническо въображение на управляващите черпи вдъхновение именно от това, отдавна отминало време. Уж, в благородното си старание да опази пешеходеца, а всъщност поръчково да изтормози и издои милионното шофьорско племе.
Движение с 30 км/час в градовете?! Автоматично означаващо безкрайни задръствания от пълзящите по улици и булеварди, като охлюви всевъзможни МПС. От половин до един час по-ранно ставане за работа и толкова за прибиране у дома на милиони труженици. Скъпоценно време, отнемано от полагаемата им се почивка. Преразход на милиони литра гориво. Явно, движението с включени фарове в слънчевата ни страна, не удоволятворява напълно ненаситното автомобилното лоби. Както и разрешеното движение със 140 км/час по магистралите. Допълнителните разходи за гориво нарастват пропорционално и пълнят гушите на „Лукойл”, Валентин Златев и знайните и незнайни дистрибутури на горива, пълнещи тайно партийните каси.
Хора, осъзнайте се! Зад всяко уж благородно дело на скъпите ни управляващи, независимо от цвета им, наднича озъбената муцуна на интересите на капитала. А тази муцуна разбира само от БОЙ!
СВЕТОСЛАВ АТАДЖАНОВ
Djani.blog.bg
Ve4e ne znae,koga da pla4e i koga da se smee..:(
Predpo4ita da mul4i..
или да плачеш...
- задължителното каране целогодишно с включени фарове;
- намалената максимална скорост в градовете (по-ниска предавка с относително високи обороти)
Извода - определено не става въпрос за нещо случайно!
Това беше някакъв фантастичен трилър, май...Е, ние живеем в него!:))
Ve4e ne znae,koga da pla4e i koga da se smee..:(
Predpo4ita da mul4i..
На човечеството му е крайно време да се освести. Всъщност може би само 1/2 процент от него е този смъртоносен вирус.
или да плачеш...
Почти всички сме от пре...ната страна.
Това беше някакъв фантастичен трилър, май...Е, ние живеем в него!:))
Крайно време е да получиш докторат... :)))
- задължителното каране целогодишно с включени фарове;
- намалената минимална скорост в градовете (по-ниска предавка)
Извода - определено не става въпрос за нещо случайно!
Точно това имах пред вид. Най-бедните плащат най-скъпото гориво в абсолютна стойност и спрямо доходите си най-вече.
в ефир за "Работещите Бедни" - нима има такова понятие някъде по света ...
И никога нищо не е случайно... но при нас е възможно.
Започнаха да ни дават за пример в международен мащаб ... за съжаление.
Поздрави !
31.08.2012 22:18
01.09.2012 05:54
в ефир за "Работещите Бедни" - нима има такова понятие някъде по света ...
И никога нищо не е случайно... но при нас е възможно.
Започнаха да ни дават за пример в международен мащаб ... за съжаление.
Поздрави !
Но пък е весело. Отдавна емблема на страната е филмчето "Тримата глупаци". Пощуриха не само селото, а и държавата.
Всичките им глупотевини са синини на задника ни...
01.09.2012 12:23
Къде остана решението за забрана спирането на колите по тротоарите? Ти знаеш, във Варна почти на всяка улица се налага пешеходецът да слиза на опрелени места и да върви по пътното платно, за да се придвижи до дадено място. Ако пък е майка с дестка количка, ситуацията е още по-рискована и опасна. И не се следят и глобяват нарушителите, а си остана само на хартия.
Относно това ограничение - буди съмнение, че причината е загрижеността за живота и здравето на пешеходеца. Та който по принцип е недисциплиниран шофьор, пак ще си кара със скорост, каквато той е решил. Повече от ясно е, че няма и да бъде наказан. Ограничението, ако се приеме изобщо, ще се спазва само от т.н. ахмаци и ефектът ще клони към нула. От друга страна примерно във Варна почти няма улица с дупки колкото кратери, така че иска или не, шофьорът е принуден да кара много бавно и да ги заобикаля колкото е възможно, защото избягвайки едната дупка, се натриса на друга почти в непосрествена близост. Но няма и протести, говорим и споделяме помежду си, колкото да се разтоварим от яда.
Имам чувството, че на ръководни постове се назначават пълни некадърници и лаици, които дори и не осъзнават какви огромни грешки правят, а за последствията изобщо не се досещат. Станахме държава на глупаците и посредствеността.
Поздрави - Рачето
Къде остана решението за забрана спирането на колите по тротоарите? Ти знаеш, във Варна почти на всяка улица се налага пешеходецът да слиза на опрелени места и да върви по пътното платно, за да се придвижи до дадено място. Ако пък е майка с дестка количка, ситуацията е още по-рискована и опасна. И не се следят и глобяват нарушителите, а си остана само на хартия.
Относно това ограничение - буди съмнение, че причината е загрижеността за живота и здравето на пешеходеца. Та който по принцип е недисциплиниран шофьор, пак ще си кара със скорост, каквато той е решил. Повече от ясно е, че няма и да бъде наказан. Ограничението, ако се приеме изобщо, ще се спазва само от т.н. ахмаци и ефектът ще клони към нула. От друга страна примерно във Варна почти няма улица с дупки колкото кратери, така че иска или не, шофьорът е принуден да кара много бавно и да ги заобикаля колкото е възможно, защото избягвайки едната дупка, се натриса на друга почти в непосрествена близост. Но няма и протести, говорим и споделяме помежду си, колкото да се разтоварим от яда.
Имам чувството, че на ръководни постове се назначават пълни некадърници и лаици, които дори и не осъзнават какви огромни грешки правят, а за последствията изобщо не се досещат. Станахме държава на глупаците и посредствеността.
Поздрави - Рачето
Всъщност, всичко опира до бюджета. За да има контрол, трябва да има назначени хора. Полицията от странични задължения не може да си гледа пряката работа. Виж коментара ми "Кой ще ги дондурка". Поради безпаричие Кмета, ликвидира общинска полиция и сега инспекторите не могат дори да съставят един акт.
04.09.2012 11:58